Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012

Plaats hier je Foto's en Video's van evenementen
PatMan
Normal
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 jan 2012 23:39
Locatie: Rotterdam

Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012

Bericht door PatMan »

Me eerste echte sprintwedstrijd.
Ik vind Zandvoort wel een aparte baan. Nadeel is dat t circuit een beetje schuin afloopt dat is lastig stagen. Maar al met al vond ik t wel vet!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
4AFE Corolla

Gebruikersavatar
323V6
Normal
Berichten: 180
Lid geworden op: 22 nov 2011 19:10

Re: Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012

Bericht door 323V6 »

Was weer een leuke dag en gelukkig viel het reuze mee met de regen , grip was nog best aardig te noemen als je de banden een beetje warm kreeg. 2de geworden in me klasse en finale gehaald, helaas natuurlijk kansloos op deze manier maar dat is wat ze willen bij automaxx jammer genoeg :clap

[youtube][/youtube]

Line up ging ook goed, liep allemaal wel vlot door dacht ik zo. Genoeg runs kunnen zetten in ieder geval. Dikke duim voor alle dhra vrijwilligers :rock

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



O ja en dit kan natuurlijk echt niet :wall
PatMan schreef:Me eerste echte sprintwedstrijd.
Klze powered :)

marcus555
Junior
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 jan 2012 12:22

Re: Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012

Bericht door marcus555 »

Ja klopt dat stage was lastig voral aan de rechterkant liep het iets naar beneden en was het afnentoe moeilijk om m goed neer te zetten,ik was dus niet de enige die daar last van had, :D

Hee ja ik moest tegen jou in de finales,ik zag wat stoom bij je motorkap eruit komen nos,of stikstof .zag er wel vet uit,en zo aan het filmpje te zien en te horen ook aardig hard ,ding loopt goed,en best een mooi geluid,maar je trok een rode lamp tegen mij zag ik jammer,maar kan mij ook gebeuren. ;)

En ik verloor daarna eerlijk tegen die nissan gtr35,maar dat is geen schande,wat een auto is dat zeg poe, als ik het geld had dan wist ik het wel,maarja subaru is ook leuk,en nog een beetje betaalbaar. ;)
En ja ze reden heads up ,vindt ik op zich wel leuk,is ook leuker voor het publiek,maar voor sommige rijders snap ik dat ze liever brachet rijden,en darom heb je ook 6 verschillende klasses,dus kan je nog steeds iets winnen,en blijft het leuk voor iedereen. 8-)

Nou tot de volgende keer maar weer.

Gebruikersavatar
323V6
Normal
Berichten: 180
Lid geworden op: 22 nov 2011 19:10

Re: Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012

Bericht door 323V6 »

Tja rode lamp of niet het had toch niet geholpen hoor. Bracket maak ik nog kans maar zo is het gewoon heel simpel verliezen. Snap het ook wel dat het publiek bracket rijden niet begrijpt maar is dat mijn probleem?

Als je zo een finale wilt rijden pak dan alleen de snelste 2 en laat die 1 x rijden is het klaar toch, dan heeft de rest ook nog wat extra baantijd just my 2 cents.
Klze powered :)

marcus555
Junior
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 jan 2012 12:22

Re: Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012

Bericht door marcus555 »

Als je mee mag doen heb je al iets gewonnen en bewezen je zit bij de snelste 8 als het goed is ben je dan ook nr 1 2of 3 van je klasse,dan ga je niet met lege handen naar huis,brachet is leuk,maar daar heb je SE klasse voor.
De rest rijdt al heads up,stel je rijdt steeds 12,3 sec en in de finale zet je m op 12,3 sec,je hebt een hele snelle start en je rijdt bam een 12.0 dan lig je eruit omdat je te snel bent,dat vinden de meeste echt niet grappig,en nog een voorbeeld ik mag niet harder dan 12, sec als ik 11.8 zou rijden teld die run niet,maar in zo,n finale wel,dan kun je maximaal gaan.

maargoed de ene wil dit en de andere wil dat,maar uitijndelijk willen we allemaal lekker knallen op die 201m en die 402 m en een leuke dag ervan maken toch.

street-unit crx
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2012 20:05
Locatie: rijswijk

Re: Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012

Bericht door street-unit crx »

Ik had helaas panne met de nissan sunny de hele week gaat goed met testrijden ga je de baan op gaat je klem verrot van de intercooler buis . Helemaal geen tijd kunnen zetten helaas

Gebruikersavatar
ml.brand@hotmail.com
Junior
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 jan 2012 00:24

Re: Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012

Bericht door ml.brand@hotmail.com »

bracket is t de driver die t doet, en speelt geld geen rol, gelijke kansen uuh marcus, en ik denk dat je dat ook zou denken als je tegen alleen maar snellere zou rijden

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012

Bericht door Marcel Gouma »

@ marcus,

dat is du het grootste probleem van 402.

De SE heren en dames moeten ineens headsup rijden.
Daar hebben wij nooit om gevraagd.

Dus ja er gaan idd mensen nu ook over de zeik...
Net als jij vorig jaar dat je bracket moest rijden in de finale van summer edition..

Vond je ook niet leuk..
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

PatMan
Normal
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 jan 2012 23:39
Locatie: Rotterdam

Re: Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012

Bericht door PatMan »

Moet ook nog even zeggen dat het wel een zooitje was met t dragracen. Dit is mijn aller eerste keer natuurlijk en weet niet hoe het altijd verloopt op zandvoort.

De tijd was krap vanwege de time attack die er vlak achter begon. Ze zeiden stipt om 9 uur starten en duurt tot half 12 waarna ze 8 a 10 autos kiezen voor de heatsup. Dus eigenlijk als je continu jezelfde tijd zou halen kon je de finales halen. Vond ik zelf nergens op slaan maar dat is wat automaxx zelf wou. Geen brackets etc.
Ze zeiden ook dat de doorstroming vlot zou moeten verlopen zodat iedereen lekker kon racen dat is dus niet gebeurd!

Op de baan bij de tarzanbocht liep genoeg volk over de baan sommige stapten uit dat hielt de doorstroming op. Zowat heel 070 racing ''fans'' stonden langs de startlijn op t gras. Das toch niet echt veilig lijkt mij?

De keuring was om 9 uur nog aan de gang en rond half 10 kwamen nog autos de baan op terwijl er duidelijk in de mail stond dat je je kon inschrijven/keuren tot half 9.

T racen begon net iets over 9 opzich niet zo slecht punt.

Ander puntje van kritiek dat er veel mensen met honden lopen daar. Tis geen plek voor honden die beesten maak je helemaal gek met die auto geluiden en t geburn op de paddock.

En in de pitstraat voor de time attack was het ook een zooitje. Liepen overal mensen die daar niet hoorde te lopen. Reed wel iedere keer een oude man met een scooter om het soort van in de gaten te houden maar dat is zwaar matig.

En ik had wel gehoopt dat ik wagens had naast me staan die in mijn klasse waren zoals de Charade GTTi of die 2 swift sports die later kwamen.

Maar volgens mij heb ik 1 SE klasse naast me gehad en de rest CSL of BSL.

Ga t nog wel op Drachten proberen dat zal vast een betere baan zijn dan Zandvoort.
Maar circuitracen blijft toch meer mijn ding.
4AFE Corolla

Gebruikersavatar
MarkDuffy
Junior
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 apr 2012 15:36
Locatie: Noord-Limburg

Re: Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012

Bericht door MarkDuffy »

Dit was voor mij ook de 1e keer.
Moet zeggen dat het wel enorm leuk vind.
Moet wel echt even wennen aan het starten (Laatste keer was geloof ik mijn snelste reactietijd 0,265, de rest was allemaal boven de 0,5sec)

Mij was het inderdaad ook opgevallen dat je beetje vooruit rolt op de rechterbaan. (moest ook rem dr op houden)
Maarja daar heeft als het goed is, zo goed als iedereen last van gehad die daar een keer heeft gestaan :)

Prijsuitrijking heb ik uiteindelijk niet meer gehaald omdat ik veel te lang erover heb gedaan om naar mn plaats toe te rijden.

Iemand enig idee of ik later nog al mijn tijden ergens terug kan vinden en in welke klasse ik ben ingedeeld en waar ik daar ben geeindigd?

Eens kijken wat mijn volgende keer gaat worden, maar jullie gaan me zeker nog vaker zien.

Plaats reactie