Grijze Opel Corsa A1 2.0 8v Turbo Megasquirt
- Corsa_GSi
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: Grijze Opel Corsa A1 2.0 8v Turbo Megasquirt
Vlammen naar Kenneth toe haha
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
- freek corsa
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 568
- Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
- Locatie: Friesoythe
Re: Grijze Opel Corsa A1 2.0 8v Turbo Megasquirt
Het motorblok was wel erg vies en roestig, daarom heb ik die vandaag in de zon schoongemaakt en geverfd.
Ik heb inmiddels m'n cilinderkop weer terug van het laten bewerken op een CNC freesbank.
De cilinderkop was ook erg vies, dus die heb ik ook schoongemaakt.
Ik had een flens gemaakt voor de olie-toevoer, daarin had ik M10x1,25 getapt, maar de banjobout die ik wil gaan gebruiken heeft M10x1
Dus ik heb vandaag een nieuwe olie-toevoer flens gemaakt met daarin M10x1 schroefdraad.
Volgende week haal ik de nieuwe olie-toevoer slang op.
De olie-retour is ook klaar, maar dat was al te zien op bovenstaande foto's
Ik heb inmiddels m'n cilinderkop weer terug van het laten bewerken op een CNC freesbank.
De cilinderkop was ook erg vies, dus die heb ik ook schoongemaakt.
Ik had een flens gemaakt voor de olie-toevoer, daarin had ik M10x1,25 getapt, maar de banjobout die ik wil gaan gebruiken heeft M10x1
Dus ik heb vandaag een nieuwe olie-toevoer flens gemaakt met daarin M10x1 schroefdraad.
Volgende week haal ik de nieuwe olie-toevoer slang op.
De olie-retour is ook klaar, maar dat was al te zien op bovenstaande foto's
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Grijze Opel Corsa A1 2.0 8v Turbo Megasquirt
jij bent lekker bezig daar in het noorden freek
Ga zo door
Ga zo door
- freek corsa
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 568
- Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
- Locatie: Friesoythe
Re: Grijze Opel Corsa A1 2.0 8v Turbo Megasquirt
Dankjewel Marcel, ik heb er nu 's avonds tijd voor
Vanavond weer even bezig geweest.
De cilinderkop die ik nu ga gebruiken had een tapeind die scheef was uitgeboord.
Daar kon ik niks mee, daarom heb ik die laten uitfrezen.
Maar met een gat kan ik ook niets, daarom moest er een time-sert in.
Daarna ben ik nog begonnen met de kleppen inslijpen
Vanavond weer even bezig geweest.
De cilinderkop die ik nu ga gebruiken had een tapeind die scheef was uitgeboord.
Daar kon ik niks mee, daarom heb ik die laten uitfrezen.
Maar met een gat kan ik ook niets, daarom moest er een time-sert in.
Daarna ben ik nog begonnen met de kleppen inslijpen
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.
- corsaracer
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 24 okt 2011 15:50
- Locatie: brabant
- Contacteer:
Re: Grijze Opel Corsa A1 2.0 8v Turbo Megasquirt
lekker bezig freek!!
c20xe in de corsa,
c20xet in opbouw
c20xet in opbouw
Re: Grijze Opel Corsa A1 2.0 8v Turbo Megasquirt
Hey Freek
Mooie details,time sert is een eigen woord van Wurth voor :heli coils
Ziet er allemaal prima uit.
Mooie details,time sert is een eigen woord van Wurth voor :heli coils
Ziet er allemaal prima uit.
- lachgasvullen.nl
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 14 sep 2011 23:59
- Contacteer:
Re: Grijze Opel Corsa A1 2.0 8v Turbo Megasquirt
zoek de verschillen:ReesKees schreef:Hey Freek
Mooie details,time sert is een eigen woord van Wurth voor :heli coils
Ziet er allemaal prima uit.
een time sert is heel wat anders dan een heli coil.
- freek corsa
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 568
- Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
- Locatie: Friesoythe
Re: Grijze Opel Corsa A1 2.0 8v Turbo Megasquirt
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.
- freek corsa
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 568
- Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
- Locatie: Friesoythe
Re: Grijze Opel Corsa A1 2.0 8v Turbo Megasquirt
Een luchtfilter plaatsen werd lastig
Inmiddels zit de distributie en het thermostaathuis er weer op.
Ik heb de koelventilater weg gehaald om toch wat ruimte te maken voor een luchtfilter.
Ik was van plan om een RVS aanzuigbuis te maken en die met een silicone slang vast te zetten, hier was ook geen ruimte voor.
Dus deed ik een poging om ruimte te maken.
Dat wilde allemaal niet lekker lukken. Dus ben ik verder gegaan met de druk kant van de turbo aansluiten op de interkoeler.
Deze buis is met gas in de buis afgelast, zo ontstaan er geen "bloemkolen" aan de binnenkant.
De aanzuigbuis moest ook nog af gemaakt worden, daarom heb ik dit maar van aluminium gemaakt.
De interkoeler die ik op deze auto heb gebruikt had aansluitingen van 50mm
En helaas is door het slechte gebruik van mij de interkoeler iets ingesleten en daarmee dus niet geschikt voor het vermogen wat ik ermee wil gaan draaien.
Daarom ben ik begonnen met het passen van andere interkoelers.
Deze heeft wel potentie.....
Ik weet nog niet welke interkoeler ik er op ga bouwen.
Inmiddels zit de distributie en het thermostaathuis er weer op.
Ik heb de koelventilater weg gehaald om toch wat ruimte te maken voor een luchtfilter.
Ik was van plan om een RVS aanzuigbuis te maken en die met een silicone slang vast te zetten, hier was ook geen ruimte voor.
Dus deed ik een poging om ruimte te maken.
Dat wilde allemaal niet lekker lukken. Dus ben ik verder gegaan met de druk kant van de turbo aansluiten op de interkoeler.
Deze buis is met gas in de buis afgelast, zo ontstaan er geen "bloemkolen" aan de binnenkant.
De aanzuigbuis moest ook nog af gemaakt worden, daarom heb ik dit maar van aluminium gemaakt.
De interkoeler die ik op deze auto heb gebruikt had aansluitingen van 50mm
En helaas is door het slechte gebruik van mij de interkoeler iets ingesleten en daarmee dus niet geschikt voor het vermogen wat ik ermee wil gaan draaien.
Daarom ben ik begonnen met het passen van andere interkoelers.
Deze heeft wel potentie.....
Ik weet nog niet welke interkoeler ik er op ga bouwen.
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.