Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc
Geplaatst: 19 okt 2011 21:50
Zo na vele jaren stilte van mijn project / drag auto is het nu toch zover dat we bijna weer kunnen gaan rijden.
Ik denk dat de meesten deze corsa nog wel herkennen door het extreme supercharger kabaal.
{pica}
De afgelopen 2 jaar is ze niet meer op de strip geweest.
Ik heb op een andere forum wel een reportage bij gehouden maar dan nu hier ook eens de volledige repo..
In 2008 is de oude motor verwijderd net als de rest van wat erin hoort te zitten:
Sneak Preview:
THANKS TO MAX:
Dit is mijn nieuwe uitlaat:
Bij dennis mijn nieuwe ecu opgehaald:
Gaat om een DTA S40 Pro...
Weer een stukje van de puzzel af :vertag
Owh ja.. ook de kabelboom voor de motor is nu direct zo goed als af.. paar draden bij in maken, en nog een kleine aanpassing maken voor de ontsteking
Lak is al uitgezocht en nu gaan we nog ff puzzelen qua spuiten
Ook diesel wou ff helpen :wors:vertag
Nieuwe mascotte van CNT (Corsa-NovaTuning.nl) hahah
Bij deze een sneak preview...
damm wat een werk...
Ik zal zo ff foto's uploaden...
kleine update:
Stoel zit er nu vast in, tevens ook de gordel geplaatst.
Auto staat nu andersom in de garage..
Dit alles heeft te maken met de ruimte en de werkzaamheden..
Auto gaat deze week aan de voorkant op bokken en dan gaat alles wat eraf kan, eraf
Zo staat ie er nu bij:
New Pic's:
Nog 2 dagen schuren en plamuren en owatrol smeren en de motorruimte is spuitklaar
Nieuwe injectoren:
Siemens 660cc. De andere konden niet overweg met mijn DTA. LI en dit zijn HI injectoren.
En mijn nieuwe middenconsole:
Wordt nog in kleur gespoten weet alleen nog niet welke...
Gat va de radio komt straks alle knoppen inclusief start knop...
Ondertussen druppelen hier nu de onderdelen binnen.
Ik zal aankomende week als meeste binnen is nog een wat spypics gaan maken...
ondertussen gaan we verder met motorruimte want de tank en accu moeten we ook direct klaar maken nu dus er is nog wel ff werk..
Ok, zoals beloofd de foto's..
Sorry sommige zijn wazig maar goed, batterijen van mijn foto toestel zijn nu leeg en heb geen zin om ff nieuwe te scoren hahah..
Aankomende weken ga ik mij bezig houden met zowel het diff wat schade heeft opgelopen.. Quaife heeft toch echt een probleem bij het produceren van hun diff's dit is namelijk nummer 2 die problemen heeft...
En ik wil de aandrijflijn verder gereed maken..
Bijna alles ligt klaar alleen moet ik ff 2 naven ompersen en nieuwe wiellagers monteren...
Tevens worden de stuur en fusee kogels vervangen voor nieuwe exemplaren..
Tot zover deze update.. vanaf nu zal ik weer vaker foto's posten van de vorderingen want we kunnen nu meters maken hier in de werkplaats...
Net ff bezig geweest maar zit gewoon nu ff tegen...
Dus morgen avond nog wat doen en moet boos bellen met een leverancier..
En direct ff spullen vor mijn bak bestellen..
Gelijk ff 2 spypics
Gister lekker bezig geweest samen met Max..
Max, thx voor je hulp en de brainstorm sessie...
KISS
Aansluiting voor de map sensor komt onderaan het inlaatspruitstuk:
en dit is mijn dubbele gasklep die hier al een tijdje klaar ligt. (Niels thx ervoor)
Gisteren de eerste adapter plaat pas gemaakt, deze week de 2de maken.
Zo, gisteren ff druk geweest met de remklauwen..
Morgen krijg ik de revisie setjes binnen voor de klauwen.
Nieuwe blokken heb ik al liggen en redelijke schijven heb ik ook nog..
Ik heb ff foto's gemaakt van de werkzaamheden aan de klauwen.
Ik moet alleen de zuigersetjes nog ff nabewerken dat die ook weer bling bling zijn.
Alles voor de klauwen ligt nu klaar.
Ga ik morgen en vrijdag verder afmaken..
Aankomend weekend werken dus maandag gaat spul er allemaal onder, en gaat ze als het goed is weer ff op de wielen...
Zo na een dag hard werken zijn we aardig opgeschoten:
Onderstaande is klikbaar. Iets hogere resolutie
king:
langzaam maar zeker komen we er wel..
Hopelijk snel de gsaklep collector af
zo de lichtboom zit er alweer in..
nog ff vastzetten op een paar plekken..
Eens een mooie oplossing voor gaan verzinnen.
Ben nu met de kabelboom bezig van de zekeringkast en welke achter het dash zit.
De meeste overtollige bedrading is eruit.
Nieuwe bekabeling gesoldeerd voor de stekker van het digidash.
En morgen de laatste dingen solderen dan kan deze er ook weer in..
Kunnen we gaan testen met de electronica...
De remslangen aan de voorkant zitten er al half op..
Deze week 's avonds eens alles nalopen en vast zetten..
Had geen zin aan dat klusje vandaag..
Solderen was leuker
lichtboom klaar:
Beginnen aan de grootste wirwar van kabels
zow afgeleden tijd weer een en ander kunnen doen.
Met dank aan jeffrey (corsacruiser) heb ik nu ook de achteras voorzien van nieuwe bussen (geen rubbers !!).
Ook heb ik de speciale kabelboom dingen gevonden om de bekabeling netjes te maken.
thx to duparts.nl
De verdere vorderingen zijn, nieuwe toerenteller en shiftlight ingebouwd.
En een net stukje traanplaat vastgezet aan de bodem bij de bestuurder. ZOdat ik niet alle lak er meteen vanaf trap.
Spy pic:
Verder vandaag aan het lassen en slijpen geweest en eerste gedeelte van met collectorbak tbv gasklep is nu klaar. Morgen helaas werken maar zondag en maandag ga ik ermee verder
Spy pic:
Heerlijk bezig geweest vandaag..
Aankomend weekend ga ik weer verder maar ben nu al blij met het resultaat:
En natuurlijk een filmpje van de throttle Bodie die ook werkt nu..
http://www.youtube.com/watch?v=69G_4QtYc2g
zow me remmen zijn klaar.
Nog 1 keer ontluchten maar dat komt over een paar weekjes wel weer..
Ook de eerste electrische systemen getest en meeste lijkt te werken.
Mis wel een paar kleine functies op het digidash maar nog niet alles is volledig aangesloten dus zie wel of ik het nodig acht.
En natuurlijk ff een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=2HwXkQVT23o
Ok, even een kleine foto update:
Men neme een ontsteking:
En gaat naar een bedrijf die hele mooie cnc apparatuur en weet ik veel heeft staan.
Ze zijn ook erg goed in topsolid en weet ik veel wat voor software ik daar allemaal al geïnstallareerd heb.
Je moet ze een beetje pushen maar op een gegeven moment krijg je een sms, Ik heb je afdekkappie klaar..
Kijk goed nieuws:
Resultaat:
Ik ga straks een en ander plaatsen en uitproberen maar hier ook nog even een aantal andere pic's:
De houders voor de brandstofpompen zijn afgelopen week binnen gekomen:
En natuurlijk een aantal koppelingen:
En niet te vergeten een instelbare regelaar voor mijn 2de brandstofcircuit ivm het lachgas:
en de pomp (bosch 044) en alu brandstof catch tank niet te vergeten:
Ook afgelopen week nog een WM injectie opgehaald:
en niet te vergeten mijn straat banden voor het vervoeren en apk keuren van de corsa.
Moet ze alleen nog ff op de velg leggen:
Zo ff weer de garage in
Ik ben ook weer ff wat verder:
passen van de brandstofonderdelen:
Het ontstekingsafdekplaatje:
De plek waar mijn WM injectie tank en pomp komt:
Nog een paar nieuwe foto's van vandaag.
ouwe foto van de brandstoftank,
die is nu ook weer netjes:
De Bosch 044 is nu aangesloten op de catchtank:
WM Injectie op de plaats gezet:
Foto van de binnenkant:
Engine bay:
Ik denk dat de meesten deze corsa nog wel herkennen door het extreme supercharger kabaal.
{pica}
De afgelopen 2 jaar is ze niet meer op de strip geweest.
Ik heb op een andere forum wel een reportage bij gehouden maar dan nu hier ook eens de volledige repo..
In 2008 is de oude motor verwijderd net als de rest van wat erin hoort te zitten:
Sneak Preview:
THANKS TO MAX:
Dit is mijn nieuwe uitlaat:
Bij dennis mijn nieuwe ecu opgehaald:
Gaat om een DTA S40 Pro...
Weer een stukje van de puzzel af :vertag
Owh ja.. ook de kabelboom voor de motor is nu direct zo goed als af.. paar draden bij in maken, en nog een kleine aanpassing maken voor de ontsteking
Lak is al uitgezocht en nu gaan we nog ff puzzelen qua spuiten
Ook diesel wou ff helpen :wors:vertag
Nieuwe mascotte van CNT (Corsa-NovaTuning.nl) hahah
Bij deze een sneak preview...
damm wat een werk...
Ik zal zo ff foto's uploaden...
kleine update:
Stoel zit er nu vast in, tevens ook de gordel geplaatst.
Auto staat nu andersom in de garage..
Dit alles heeft te maken met de ruimte en de werkzaamheden..
Auto gaat deze week aan de voorkant op bokken en dan gaat alles wat eraf kan, eraf
Zo staat ie er nu bij:
New Pic's:
Nog 2 dagen schuren en plamuren en owatrol smeren en de motorruimte is spuitklaar
Nieuwe injectoren:
Siemens 660cc. De andere konden niet overweg met mijn DTA. LI en dit zijn HI injectoren.
En mijn nieuwe middenconsole:
Wordt nog in kleur gespoten weet alleen nog niet welke...
Gat va de radio komt straks alle knoppen inclusief start knop...
Ondertussen druppelen hier nu de onderdelen binnen.
Ik zal aankomende week als meeste binnen is nog een wat spypics gaan maken...
ondertussen gaan we verder met motorruimte want de tank en accu moeten we ook direct klaar maken nu dus er is nog wel ff werk..
Ok, zoals beloofd de foto's..
Sorry sommige zijn wazig maar goed, batterijen van mijn foto toestel zijn nu leeg en heb geen zin om ff nieuwe te scoren hahah..
Aankomende weken ga ik mij bezig houden met zowel het diff wat schade heeft opgelopen.. Quaife heeft toch echt een probleem bij het produceren van hun diff's dit is namelijk nummer 2 die problemen heeft...
En ik wil de aandrijflijn verder gereed maken..
Bijna alles ligt klaar alleen moet ik ff 2 naven ompersen en nieuwe wiellagers monteren...
Tevens worden de stuur en fusee kogels vervangen voor nieuwe exemplaren..
Tot zover deze update.. vanaf nu zal ik weer vaker foto's posten van de vorderingen want we kunnen nu meters maken hier in de werkplaats...
Net ff bezig geweest maar zit gewoon nu ff tegen...
Dus morgen avond nog wat doen en moet boos bellen met een leverancier..
En direct ff spullen vor mijn bak bestellen..
Gelijk ff 2 spypics
Gister lekker bezig geweest samen met Max..
Max, thx voor je hulp en de brainstorm sessie...
KISS
Aansluiting voor de map sensor komt onderaan het inlaatspruitstuk:
en dit is mijn dubbele gasklep die hier al een tijdje klaar ligt. (Niels thx ervoor)
Gisteren de eerste adapter plaat pas gemaakt, deze week de 2de maken.
Zo, gisteren ff druk geweest met de remklauwen..
Morgen krijg ik de revisie setjes binnen voor de klauwen.
Nieuwe blokken heb ik al liggen en redelijke schijven heb ik ook nog..
Ik heb ff foto's gemaakt van de werkzaamheden aan de klauwen.
Ik moet alleen de zuigersetjes nog ff nabewerken dat die ook weer bling bling zijn.
Alles voor de klauwen ligt nu klaar.
Ga ik morgen en vrijdag verder afmaken..
Aankomend weekend werken dus maandag gaat spul er allemaal onder, en gaat ze als het goed is weer ff op de wielen...
Zo na een dag hard werken zijn we aardig opgeschoten:
Onderstaande is klikbaar. Iets hogere resolutie
king:
langzaam maar zeker komen we er wel..
Hopelijk snel de gsaklep collector af
zo de lichtboom zit er alweer in..
nog ff vastzetten op een paar plekken..
Eens een mooie oplossing voor gaan verzinnen.
Ben nu met de kabelboom bezig van de zekeringkast en welke achter het dash zit.
De meeste overtollige bedrading is eruit.
Nieuwe bekabeling gesoldeerd voor de stekker van het digidash.
En morgen de laatste dingen solderen dan kan deze er ook weer in..
Kunnen we gaan testen met de electronica...
De remslangen aan de voorkant zitten er al half op..
Deze week 's avonds eens alles nalopen en vast zetten..
Had geen zin aan dat klusje vandaag..
Solderen was leuker
lichtboom klaar:
Beginnen aan de grootste wirwar van kabels
zow afgeleden tijd weer een en ander kunnen doen.
Met dank aan jeffrey (corsacruiser) heb ik nu ook de achteras voorzien van nieuwe bussen (geen rubbers !!).
Ook heb ik de speciale kabelboom dingen gevonden om de bekabeling netjes te maken.
thx to duparts.nl
De verdere vorderingen zijn, nieuwe toerenteller en shiftlight ingebouwd.
En een net stukje traanplaat vastgezet aan de bodem bij de bestuurder. ZOdat ik niet alle lak er meteen vanaf trap.
Spy pic:
Verder vandaag aan het lassen en slijpen geweest en eerste gedeelte van met collectorbak tbv gasklep is nu klaar. Morgen helaas werken maar zondag en maandag ga ik ermee verder
Spy pic:
Heerlijk bezig geweest vandaag..
Aankomend weekend ga ik weer verder maar ben nu al blij met het resultaat:
En natuurlijk een filmpje van de throttle Bodie die ook werkt nu..
http://www.youtube.com/watch?v=69G_4QtYc2g
zow me remmen zijn klaar.
Nog 1 keer ontluchten maar dat komt over een paar weekjes wel weer..
Ook de eerste electrische systemen getest en meeste lijkt te werken.
Mis wel een paar kleine functies op het digidash maar nog niet alles is volledig aangesloten dus zie wel of ik het nodig acht.
En natuurlijk ff een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=2HwXkQVT23o
Ok, even een kleine foto update:
Men neme een ontsteking:
En gaat naar een bedrijf die hele mooie cnc apparatuur en weet ik veel heeft staan.
Ze zijn ook erg goed in topsolid en weet ik veel wat voor software ik daar allemaal al geïnstallareerd heb.
Je moet ze een beetje pushen maar op een gegeven moment krijg je een sms, Ik heb je afdekkappie klaar..
Kijk goed nieuws:
Resultaat:
Ik ga straks een en ander plaatsen en uitproberen maar hier ook nog even een aantal andere pic's:
De houders voor de brandstofpompen zijn afgelopen week binnen gekomen:
En natuurlijk een aantal koppelingen:
En niet te vergeten een instelbare regelaar voor mijn 2de brandstofcircuit ivm het lachgas:
en de pomp (bosch 044) en alu brandstof catch tank niet te vergeten:
Ook afgelopen week nog een WM injectie opgehaald:
en niet te vergeten mijn straat banden voor het vervoeren en apk keuren van de corsa.
Moet ze alleen nog ff op de velg leggen:
Zo ff weer de garage in
Ik ben ook weer ff wat verder:
passen van de brandstofonderdelen:
Het ontstekingsafdekplaatje:
De plek waar mijn WM injectie tank en pomp komt:
Nog een paar nieuwe foto's van vandaag.
ouwe foto van de brandstoftank,
die is nu ook weer netjes:
De Bosch 044 is nu aangesloten op de catchtank:
WM Injectie op de plaats gezet:
Foto van de binnenkant:
Engine bay: