Pagina 2 van 2

Re: Grip op verschillende soorten asfalt

Geplaatst: 31 dec 2011 11:55
door Geert_Vr6
Ik rij zelf met r888 op drachten en als je richting de 1,5 bar gaat dan krijg je betere grip

Re: Grip op verschillende soorten asfalt

Geplaatst: 31 dec 2011 15:48
door Corsa_GSi
Hoe laag je je bandenspanning kan maken in je dragslick is ook afhankelijk van je vermogen.
Heb je veel vermogen, dan kan je de spanning lager maken voor een betere 60ft en goede eindsnelheid haal je dan toch wel omdat je het vermogen zijn werk laat doen.

Re: Grip op verschillende soorten asfalt

Geplaatst: 31 dec 2011 16:43
door Jaap blom
Als alles in orde is qua vermogen en ophanging en aandrijfassterkte kun je de bandenspanning laten zakken totdat je twee strepen op de weg ziet verschijnen ipv een. bij twee strepen is de spanning te laag en sta je de zijwangen op te warmen :( . Wordt de streep smaller is ie te hard en benut je de breedte niet optimaal. Het kan zomaar zijn dat je rechts en links dan verschillende spanning hebt(+/- 0,1 bar) niet te veel verschil natuurlijk omdat je dan niet meer rechtuit gaat ;) .Niet voor niets zie je bij de FIa klasses mannen achter de wagen lopen om de baan en bandentemperatuur te meten en ophanging en de banden te bekijken. Alles wordt ook in tabellen opgeslagen samen met de luchtvochtigheid en de omgevingstemperatuur. Zo professioneel hoeven wij niet te worden maar een tabelletje maken met spanning, temperatuur buiten en de gereden eind tijden, 60 ft en eindsnelheid geeft al snel een data archief over de performance van de wagen en de grip.

Re: Grip op verschillende soorten asfalt

Geplaatst: 31 dec 2011 17:18
door Shepherd moon
indien je zelf als een piloot een constante bent tenminste :think ;)

Re: Grip op verschillende soorten asfalt

Geplaatst: 03 jan 2012 19:45
door Jaap blom
He, Jelle ook jij krijgt vanzelf door ervaring een constante factor hoor. Gewoon lekker vaak komen rijden dit seizoen.

Re: Grip op verschillende soorten asfalt

Geplaatst: 03 jan 2012 20:21
door Shepherd moon
ik mis mijn constante in m'n LC van vroeger. die van nu is een hel... :wall
Zoeken met je gas naar het juiste toerental, locken door in te trappen en met dat licht vliegwiel en in combinatie met een snelle afdruk bij de start geeft dit vodden, want die civic reageert te fel op gaswisselingen.
Vroeger was het makkelijker, gewoon gas intrappen zonder toerental eerst te zoeken. Enkel toerental vastleggen in de ECU met de laptop volgens de grip op de strip het toelaat. (2 a 3 testruns verder weet je goed waar je het punt kunt vastleggen) En je kunt veel stabieler vertrekken omdat je altijd dezelfde juiste launchkracht hebt. Dan kan het voetje op de koppeling veel geconcentreerder z'n werk verrichten bij het zoeken naar juist dat beetje perfectie. :shifty

Re: Grip op verschillende soorten asfalt

Geplaatst: 06 jan 2012 18:59
door Shepherd moon
zeg wat is de grip van de volgende lokatie?
wat voor ondergrond mogen we daar verwachten?
zag dit in de agenda staan, ervaringen iemand?

21-22 juli jade airport (extra 25 punten)
28-29 juli rotenburg (extra 25 punten)

Re: Grip op verschillende soorten asfalt

Geplaatst: 06 jan 2012 19:14
door Marcel Gouma
jade is eeen beetje alla assen, zandvoort, walibi
Grof open asfalt..

Maar zeker de moeite waard om te komen.

Rotenburg is ook vergelijkbaar, heb ik alleen zelf nog niet gereden..

Beide events de moeite waard.
Geloof me :D

Re: Grip op verschillende soorten asfalt

Geplaatst: 06 jan 2012 19:19
door Gerard Roelofsen
Rotenburg is een vliegvel, dus vergelijkbaar als drachten zonder rubber op de baan

Re: Grip op verschillende soorten asfalt

Geplaatst: 06 jan 2012 22:46
door Shepherd moon
aha meer grip dus voor semi's :shifty :)