Pagina 1 van 2

ChrisR leest voor

Geplaatst: 12 jan 2012 00:18
door ChrisR
Sommige van jullie zullen me inmiddels wel kennen. Ik ben Chris uit Hellevoetsluis. Doe inmiddels al een aantal jaartjes mee met dit spelletje. Helaas bijna nooit een geheel seizoen. Maar daar wil ik dit jaar verandering inbrengen.

In 2003 begonnen met een Civic type R (ep3) beste tijd daarmee was 13.99. Toen de overstap gemaakt naar een VW Golf mk5 R32... Slechtste enkele keren mee op Drachten geweest door 4 motion en dsg eigenlijk altijd zeer constant 14.1. Daarna de kans gekregen om een Audi RS4 te kopen. Was een leuke auto voor op de snelweg maar verder weinig bijzonders.

Toch weer terug gekomen bij VW, weer een Golf MK5 dit keer echter een GTI. Hier heb ik vorig seizoen een aantal wedstrijden mee in de BSL gereden. Met als beste resultaat een 13.3. Er had nog wel meer in de setup moeten zitten echt was de 374 pk net ff te veel voor het standaard turbootje. Welke aan het begin van het seizoen nog goed was voor 330-340 pk maar gaan de weg afzakte naar 1.2 bar en met pijn en moeite 300 pk produceerde. Nog een keer met een verse turbo deelgenomen aan Fastlap maar ook hier bleek weer dat er te veel van de miniatuur turbo gevraagd werd en na 72 km gaf deze tijdens fastlap het ook op. Toch maar besloten om nog 1x een leuke motor te bouwen puur voor straatgebruik (woon-werkverkeer) en uiteraard een aantal sprintjes. Met best een redelijk resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lijstje met aanpassingen:

- Software op maat
- DSG software upgrade
- Southside performance DSG Koppelings upgrade
- Custommade spruitstuk
- IHI TD05/20G
- Custommade 3" uitlaat
- 3" Volkswagen racing einddemper (Milltek)
- Hogedruk brandstofpomp upgrade
- Lagedruk brandstofsysteem
- Grotere injectoren
- JE zuigers met 9,5 compressie
- K1 Drijfstangen
- ACL Krukaslagers, drijfstanglagers
- Forge motorsport twin air intake
- Forge motorsport catch tank
- Forge motorsport dumpvalve
- Forge motorsport drukslangen
- Powerflex frontkit
- Powerflex dogbone insert
- KW variant 1 schroefset
- R32 remmenset

Vermogen heeft echter 2 beperkingen. Het koppel is het maximale koppel wat de DSG koppeling aan kan en eindvermogen wordt beperkt door de hoeveelheid brandstof welke in momenteel in de motor kan krijgen. Dit wil ik dus eigenlijk nog wel oplossen.

Re: ChrisR leest voor

Geplaatst: 12 jan 2012 07:12
door Marcel Gouma
Hoi Chris,

welkom op het forum..
Veel plezier en een net blok :D

Re: ChrisR leest voor

Geplaatst: 12 jan 2012 07:21
door hondacivic1980
welkom :mrgreen:

Re: ChrisR leest voor

Geplaatst: 12 jan 2012 10:55
door vtec rider
Hey Chris..alles wel? Hopen dat je dit jaar de boel wat langer heel houdt!

Re: ChrisR leest voor

Geplaatst: 12 jan 2012 13:36
door Gerard Roelofsen
Hey Chris,

welkom op het forum,


Kick ass golf heb je daar.

Re: ChrisR leest voor

Geplaatst: 12 jan 2012 19:01
door Porsche Power
he cris,

he gelukkig een vw....ik dacht dat hier alleen maar opel en honda liefhebbers zaten :mrgreen: :mrgreen:

nette wagen

gr pieter

Re: ChrisR leest voor

Geplaatst: 13 jan 2012 01:19
door ml.brand@hotmail.com
netjes man en welkom cris heb jij trouwens die witte stickers aan de zijkant van je bolide

Re: ChrisR leest voor

Geplaatst: 13 jan 2012 14:31
door ChrisR
ml.brand@hotmail.com schreef:netjes man en welkom cris heb jij trouwens die witte stickers aan de zijkant van je bolide
Nee niet meer! Die zijn er gelukkig vanaf! Ik heb met die tekst van die stickers ook helemaal niets meer te maken.

Re: ChrisR leest voor

Geplaatst: 13 jan 2012 23:05
door ml.brand@hotmail.com
ok ok wel vet karretje wat je heb man loopt aardig rap voor n golf man

Re: ChrisR leest voor

Geplaatst: 14 jan 2012 23:03
door Shepherd moon
welkom en damn nette waarden voor de golf :clap