ChrisR leest voor
Geplaatst: 12 jan 2012 00:18
Sommige van jullie zullen me inmiddels wel kennen. Ik ben Chris uit Hellevoetsluis. Doe inmiddels al een aantal jaartjes mee met dit spelletje. Helaas bijna nooit een geheel seizoen. Maar daar wil ik dit jaar verandering inbrengen.
In 2003 begonnen met een Civic type R (ep3) beste tijd daarmee was 13.99. Toen de overstap gemaakt naar een VW Golf mk5 R32... Slechtste enkele keren mee op Drachten geweest door 4 motion en dsg eigenlijk altijd zeer constant 14.1. Daarna de kans gekregen om een Audi RS4 te kopen. Was een leuke auto voor op de snelweg maar verder weinig bijzonders.
Toch weer terug gekomen bij VW, weer een Golf MK5 dit keer echter een GTI. Hier heb ik vorig seizoen een aantal wedstrijden mee in de BSL gereden. Met als beste resultaat een 13.3. Er had nog wel meer in de setup moeten zitten echt was de 374 pk net ff te veel voor het standaard turbootje. Welke aan het begin van het seizoen nog goed was voor 330-340 pk maar gaan de weg afzakte naar 1.2 bar en met pijn en moeite 300 pk produceerde. Nog een keer met een verse turbo deelgenomen aan Fastlap maar ook hier bleek weer dat er te veel van de miniatuur turbo gevraagd werd en na 72 km gaf deze tijdens fastlap het ook op. Toch maar besloten om nog 1x een leuke motor te bouwen puur voor straatgebruik (woon-werkverkeer) en uiteraard een aantal sprintjes. Met best een redelijk resultaat.
Lijstje met aanpassingen:
- Software op maat
- DSG software upgrade
- Southside performance DSG Koppelings upgrade
- Custommade spruitstuk
- IHI TD05/20G
- Custommade 3" uitlaat
- 3" Volkswagen racing einddemper (Milltek)
- Hogedruk brandstofpomp upgrade
- Lagedruk brandstofsysteem
- Grotere injectoren
- JE zuigers met 9,5 compressie
- K1 Drijfstangen
- ACL Krukaslagers, drijfstanglagers
- Forge motorsport twin air intake
- Forge motorsport catch tank
- Forge motorsport dumpvalve
- Forge motorsport drukslangen
- Powerflex frontkit
- Powerflex dogbone insert
- KW variant 1 schroefset
- R32 remmenset
Vermogen heeft echter 2 beperkingen. Het koppel is het maximale koppel wat de DSG koppeling aan kan en eindvermogen wordt beperkt door de hoeveelheid brandstof welke in momenteel in de motor kan krijgen. Dit wil ik dus eigenlijk nog wel oplossen.
In 2003 begonnen met een Civic type R (ep3) beste tijd daarmee was 13.99. Toen de overstap gemaakt naar een VW Golf mk5 R32... Slechtste enkele keren mee op Drachten geweest door 4 motion en dsg eigenlijk altijd zeer constant 14.1. Daarna de kans gekregen om een Audi RS4 te kopen. Was een leuke auto voor op de snelweg maar verder weinig bijzonders.
Toch weer terug gekomen bij VW, weer een Golf MK5 dit keer echter een GTI. Hier heb ik vorig seizoen een aantal wedstrijden mee in de BSL gereden. Met als beste resultaat een 13.3. Er had nog wel meer in de setup moeten zitten echt was de 374 pk net ff te veel voor het standaard turbootje. Welke aan het begin van het seizoen nog goed was voor 330-340 pk maar gaan de weg afzakte naar 1.2 bar en met pijn en moeite 300 pk produceerde. Nog een keer met een verse turbo deelgenomen aan Fastlap maar ook hier bleek weer dat er te veel van de miniatuur turbo gevraagd werd en na 72 km gaf deze tijdens fastlap het ook op. Toch maar besloten om nog 1x een leuke motor te bouwen puur voor straatgebruik (woon-werkverkeer) en uiteraard een aantal sprintjes. Met best een redelijk resultaat.
Lijstje met aanpassingen:
- Software op maat
- DSG software upgrade
- Southside performance DSG Koppelings upgrade
- Custommade spruitstuk
- IHI TD05/20G
- Custommade 3" uitlaat
- 3" Volkswagen racing einddemper (Milltek)
- Hogedruk brandstofpomp upgrade
- Lagedruk brandstofsysteem
- Grotere injectoren
- JE zuigers met 9,5 compressie
- K1 Drijfstangen
- ACL Krukaslagers, drijfstanglagers
- Forge motorsport twin air intake
- Forge motorsport catch tank
- Forge motorsport dumpvalve
- Forge motorsport drukslangen
- Powerflex frontkit
- Powerflex dogbone insert
- KW variant 1 schroefset
- R32 remmenset
Vermogen heeft echter 2 beperkingen. Het koppel is het maximale koppel wat de DSG koppeling aan kan en eindvermogen wordt beperkt door de hoeveelheid brandstof welke in momenteel in de motor kan krijgen. Dit wil ik dus eigenlijk nog wel oplossen.